Nieuwe voorzitter Wijkraad

Terbregge’s Belang heeft kennis gemaakt met de nieuwe voorzitter van de Wijkraad Hillegersberg, Eveline Padberg. Wie op 4 mei bij de Irenebrug was, heeft haar de herdenkingstoespraak horen en zien houden.

In ons kennismakingsgesprek hebben we een aantal zaken (nogmaals) onder de aandacht gebracht:

Verkeersveiligheid Irenebrug, betrek expliciet het (bak)fietsverkeer rond schooltijd in het verkeersonderzoek Molenlaan/Terbregseweg dat bij de gemeente in de planning staat.


Verbeter de contacten met de gemeente Rotterdam, zodat we bij vragen rechtstreeks met de betrokken ambtenaren kunnen communiceren.


De inrichting van het Terbregseveld. Daar zijn aanzienlijke kosten mee gemoeid. Gelet op de noodzaak tot bezuinigingen bij de gemeente vrezen wij het ergste.


Mannamonument. We zijn al geruime tijd bezig met een discussie over de plaatsing van informatieborden, onderhoud en behoud van dit voor velen onbekend monument dat de herinnering levend houdt aan een zeer belangrijk moment uit de geschiedenis van  Terbregge, Rotterdam en West-Nederland aan het einde van de Tweede Wereldoorlog.

Tenslotte

Aan het eind van een plezierig gesprek hebben we door een voor Eveline nog onbekend stuk van “haar” wijk gewandeld en gewezen op de grootscheepse renovatie van het Blok en het te ontwikkelen Terbregseveld.

0 Shares
Misschien vind je dit ook leuk